Automobilový průmysl v ČR

Škoda Auto

Česká „škodovka“ je se řadí mezi lídra. Společnost sídlí v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší závod. Škodovce patří i výrobní továrny v Kvasnicích a ve Vrchlabí. Zpočátku se jednalo o Laurin & Klement, přičemž hodnota této společnosti byla už v minulosti významná. Zakladatelé tehdejší firmy byli Václav Laurin a Václav Klement. Již od roku 1991 je Škoda Auto a.s. součástí gigantu, patří pod Volkswagen. Příliš velké množství modelů škodovka nemá, celkem sedm. Modely jsou jak miniautomobily, tak i rodinné automobily, třeba kompaktní SUV. Je z čeho si vybírat, ovšem za českou kvalitu se platí.


·         Citigo


·         Fabia


·         Rapid


·         Superb


·         Octavia


·         Karoq


·         Kodiaq


·         Kamiq


·         Scala

motor ze závoďáku
Hyundai

Tato značka si získala velké množství příznivců, nejen u nás, ale všude po světě. Tím hlavním rozdílem je cena, která je oproti německým vozům o dost nižší. Jedná se o jihokorejskou firmu, vznikla v roce 1967. Hyundai není pouze světovým výrobcem aut, najdeme i elektroniku, popřípadě lodě, které pochází z dílny právě jihokorejského velikána. V Česku byla v roce 2008 otevřena továrna, konkrétně v Nošovicích. Pod Hyundai dnes patří i vozy Kia, jelikož Kia Motors už necelých 20 let tvoří jeho součást. Oproti české klasice má Hyundai mnohem více modelových řad, některé se dokonce dnes už ani nevyrábí, například Atos, Getz, Lantra, a další… Mezi známější a stále prodávané modely patří i20, i30, ix35, i40, … Opět je si z čeho vybrat.
hybridní auto

TPCA

Poslední společnost je snad nejméně známá a spousta lidí ani neví o její fabrice nacházející se v blízkosti Kolína, kde byla v roce 2005 vybudována a zprovozněna. Do této společnosti spadají automobily značek Toyota, Peugeot a Citroën. Továrna ovšem prosperuje, v roce 2017 zde byl vyroben třímiliontý vůz. Od roku 2018 kolují zvěsti, že se automobilka rozpadá, celý podíl by měla údajně odkoupit Toyota.